Forum Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu Strona Główna Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
Forum Studentów - UWAGA!!! aktywacja konta następuje w przeciągu 24h, jeśli kogoś konto nie zostało aktywowane prosze o kontakt sylwia.los@interia.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

kiedy wnieść opłatę rekrutacyjną? odp!!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu Strona Główna -> Rekrutacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kat




Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: spod mostu

PostWysłany: Pią 15:59, 13 Cze 2008    Temat postu: kiedy wnieść opłatę rekrutacyjną? odp!!!

wyniki z matur są 30 czerwca, a do 4 lipca trzeba wnieść opłatę, tzn, że zrobić to po 30 czerwca, czy lepiej wcześniej? I czy w ogóle jest do rejestracji internetowej potrzebne podanie wyników z matury?

A dokumenty typu oświadczenie lekarskie, świadectwo z matury to składa sie dopiero jeśli się zakwalifikuje?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tajunka




Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 1113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 13:52, 14 Cze 2008    Temat postu:

Lepiej zapłacić po 30 czerwca, bo jeśli okaże się, że Twoje wyniki są gorsze że się spodziewałaś, to stracisz niepotrzebnie pieniądze. Jeśli wiesz, że będzie dobrze, to możesz już zapłacić - tylko po co?

Wyniki muszą być w rejestracji, oczywiście...

Co do tego, co składasz i kiedy, najlepiej dowiedzieć się w dziekanacie kierunku, na który chcesz iść Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tajunka dnia Sob 13:53, 14 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Shinyu




Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań \m/

PostWysłany: Sob 20:33, 14 Cze 2008    Temat postu:

A jak przeprowadzą internetową rekrutację bez wyników? O_o
Na ułamie się składa papiery po zakwalifikowaniu się, ale może się to zmieniło więc się upewnij. Wszystko jest w regulaminach i załącznikach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tajunka




Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 1113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 23:32, 14 Cze 2008    Temat postu:

Shinyu napisał:
Na ułamie się składa papiery po zakwalifikowaniu się
Odpis notarialny świadectwa dawałam już przedtem, razem z wydrukowanym podaniem internetowym i z dowodem wpłaty. Dopiero po tym, jak mnie przyjęli, dawałam zdjęcia, oryginalną kopię ( Razz ) świadectwa i coś tam jeszcze.

Chociaż ja to stara jestem Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Shinyu




Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań \m/

PostWysłany: Nie 10:27, 15 Cze 2008    Temat postu:

No właśnie, Ty to stara jesteś xD (bez urazy). Rok temu była rekrutacja na podstawie wyników które się samemu wpisało na necie, a dopiero po zakwalifikowaniu się trzeba było donieść papierek. Czyli można było sobie powymyślać kosmiczne wyniki z matury ale później to niestety rzeczywistość weryfikowała ;P

Na innych uczelniach - na Polibudzie, Medycznej - trzeba składać od razu komplet dokumentów. Znajomi ze Szczecina przedwczoraj przyjechali i się popisali bo nie zrobili wpłaty rekrutacyjnej T_T I zamiast zwiedzać Poznań szukali banków.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kat




Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: spod mostu

PostWysłany: Nie 15:15, 15 Cze 2008    Temat postu: właśnie

na stronie uam niby jest wszystko wyjaśnione, ale szczegółów niestety nie ma. Dokumenty chyba jednak składa się dopiero po dostaniu się na studia - no tak jest w tym całym regulaminie, chociaż to trochę dziwne...
Ale skoro tak, tzn. że nie trzeba robić odpisów notarialnych i kilku zaświadczeń od lekarza (na każdy kierunek inny)...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Shinyu




Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań \m/

PostWysłany: Nie 17:52, 15 Cze 2008    Temat postu:

Cytat:

§ 12

1. Do postępowania kwalifikacyjnego na wszystkich kierunkach/specjalnościach studiów stacjonarnych i niestacjonarnych może być dopuszczona osoba, która:
1. zarejestrowała się w systemie Internetowej Rekrutacji,
2. dokonała wpłaty opłaty rekrutacyjnej,
oraz spełnia wymagania określone w § 2.
2. Zasady przeprowadzania rejestracji kandydatów na studia związane z Internetową Rekrutacją, wykaz wymaganych dokumentów oraz terminy rejestracji i składania dokumentów określi Rektor w zarządzeniu w terminie do 30 kwietnia 2008 r.
3. Rejestrację internetową uznaje się za wiążącą po wprowadzeniu przez kandydata wszystkich niezbędnych danych, wniesieniu opłaty rekrutacyjnej oraz uzyskaniu przez Uniwersytet potwierdzenia bankowego o przelaniu opłaty na konto Uniwersytetu. Konsekwencje błędnego wypełnienia pól formularzy internetowych, ich niewypełnienie lub podanie nieprawdziwych informacji ponosi kandydat.


Z tego wynika, że aby podlegać samej tylko rekrutacji musisz się zarejestrować, zapłacić, samemu wprowadzić dane no i uczelnia musi tę kasę dostać (jeżeli uczelnia zaksięguje wpłatę, to Cię na IRKu poinformuje. Jeśli nie, musisz do nich dzwonić i się upominać, w ostateczności pokazać dowód wpłaty więc lepiej sobie zachowaj). Pamiętaj, aby później te pieniądze "przypisać" określonemu kierunkowi.

Co się dzieje następnie?
Cytat:


§ 26

1. Po formalnej akceptacji przez Przewodniczącego Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej, w systemie Internetowej Rekrutacji oraz na tablicach ogłoszeń odpowiednich Wydziałów (Instytutów), ogłaszane są listy rankingowe kandydatów zawierające informacje o końcowym wyniku uzyskanym przez kandydata w postępowaniu kwalifikacyjnym oraz o liczbie punktów wymaganej do zakwalifikowania na I rok studiów.
2. Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia na studia zobowiązani są do doręczenia Komisji - w terminie 7 dni od ogłoszenia wyników postępowania kwalifikacyjnego - kompletu wymaganych dokumentów. Termin doręczenia oznacza termin złożenia kompletu wymaganych dokumentów we właściwej Komisji z zachowaniem 7 dniowego terminu od ogłoszenia listy rankingowej (do godz. 15:30). W przypadku, gdy upływ terminu przypada na sobotę lub niedzielę przyjmuje się, że wyżej wymieniony termin upływa w pierwszy dzień roboczy następujący po sobocie lub niedzieli, o godz. 15:30. O złożeniu dokumentów decyduje faktyczne przekazanie ich do Komisji, a nie data stempla pocztowego. Nie spełnienie powyższego obowiązku będzie traktowane jako rezygnacja z podjęcia studiów.


Czyli dopiero po tym jak się dostaniesz, składasz dokumenty. Jakie?

Cytat:

§ 4. Wykaz wymaganych dokumentów:

1. wydrukowany i podpisany formularz internetowy stanowiący podanie o przyjęcie na studia,
2. oryginał lub odpis świadectwa dojrzałości (w przypadku kandydatów z nową maturą, którzy podwyższali wynik egzaminu maturalnego lub zdawali egzamin maturalny z przedmiotów dodatkowych, również uzyskane później aneksy do świadectwa dojrzałości),
3. oryginał lub odpis świadectwa dojrzałości oraz odpis lub poświadczoną przez UAM kopię dyplomu ukończenia studiów wyższych - w przypadku kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia drugiego stopnia,
4. oryginał lub odpis świadectwa ukończenia szkoły ponadgimnazjalnej lub średniej - w przypadku, gdy szczegółowe zasady rekrutacji tego wymagają,
5. zaświadczenie ze szkoły z oczekiwanym wynikiem egzaminu maturalnego - w przypadku absolwentów szkół należących do Organizacji Matur Międzynarodowych (IB), którzy nie dysponują w momencie składania dokumentów świadectwem dojrzałości,
6. oryginał zaświadczenia wydanego przez komitet organizacyjny danej olimpiady lub konkursu przedmiotowego - dotyczy kandydatów będących laureatami i finalistami olimpiad lub konkursów przedmiotowych i ubiegających się o przyjęcie na I rok studiów w tym trybie,
7. orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia studiów na danym kierunku/specjalności studiów według wzoru określonego w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia,
8. 2 fotografie kolorowe o wymiarze 37 x 52 mm oraz 1 fotografia kolorowa w formie cyfrowej o rozdzielczości nie mniejszej niż 300 dpi dla rzeczywistego rozmiaru wydruku 2 cm na 2,5 cm zapisana na nośniku elektronicznym (dyskietce 3,5″ lub płycie CD) w jednym z formatów: jpg, tif, bmp; fotografie muszą spełniać wymagania stosowane przy wydawaniu dowodów osobistych,
9. kserokopia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata.



Czyli z tego wynika że jak się dopiero dostaniesz to składasz dokumenty, czyli dopiero jak się dostaniesz musisz zanieść zaświadczenie lekarskie i świadectwo. Jeżeli chcesz studiować od razu dwa kierunki, to potrzebujesz wtedy dwóch świadectw (czyli jeden to odpis), dwóch zaświadczeń lekarskich, dwóch kompletów fotografii itd. Jeżeli się nie dostaniesz, masz ileś-tam dni (7 albo 14) żeby złożyć takie jakby odwołanie że dalej masz chęć brać udział w drugiej części rekrutacji (bo inni mogą jednak zrezygnować). Wtedy też jeszcze nie składasz papierów.

Poza tym wszystko masz napisane na IRKu. Są określone terminy, informacje, będziesz dostawał maile i inne.
Czy czegoś jeszcze może nie rozumiesz? Jak dla mnie to jest niesamowicie szczegółowe i jasne Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kat




Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: spod mostu

PostWysłany: Nie 21:54, 15 Cze 2008    Temat postu:

No dobra, jest nawet jasne. W sumie to dzięki, pzdr Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu Strona Główna -> Rekrutacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin